Rapportering og regnskap – når, hva, hvordan?
Når prosjektet er gjennomført skal du levere sluttrapport og regnskap. Dette skal leveres innen tre måneder etter at prosjektet er avsluttet. Sluttrapporten skal beskrive hva du har gjennomført, hva resultatet ble, og gi en vurdering av i hvilken grad målene du satte deg ble nådd.
Rapporten – hva skal du skrive?
Ta utgangspunkt i prosjektbeskrivelsen når du skal beskrive hva du har gjort.
Noen spørsmål du kan stille deg til rapporten er:
- Hva gjennomførte jeg? Hva oppnådde jeg? Hvem nådde jeg med prosjektet, og på hvilken måte hadde prosjektet positiv virkning for folkegruppa romanifolket/taterne?
- Hvem samarbeidet jeg med og hvordan fungerte samarbeidet?
- Hva lykkes jeg mindre med? Hvordan kunne jeg gjort noe annerledes for å lykkes bedre?
Legg ved bilder, opptak eller andre relevante filer som dokumentasjon. Dersom du har produsert for eksempel en bok, film eller gjort enn innspilling ønsker vi å få tilsendt et eksemplar av utgivelsen.
Regnskapet – hva skal du ha med?
Regnskapet skal vise hvordan pengene ble brukt. Det vil sees i sammenheng med budsjettet du sendte inn med søknaden, så pass på å bruke samme oppsett.
Se "Hvordan lage budsjett?" på siden "Til deg som skal søke støtte".
Vi ber om å få et regnskap som viser hovedutgiftspostene, og ønsker ikke å få oversendt bilag som kvitteringer, fakturarer avtaler og lignende. Når Kulturdirektoratet gjennomgår rapportering kan det oppstå behov for å se bilag, og du er forpliktet til fremlegge etterspurt dokumentasjon dersom vi ber om det.
Tilskudd over 200 000 kroner skal revideres av statsautorisert revisor eller registrert revisor. Gjør avtale med revisor i god tid før prosjektets avslutning, så du rekker innlevering innen fristen.